Mooi weer

Het is mooi weer! Lekker warm, en dus moet er veel water gegeven worden. Lisa is er maar druk mee. 

Juf Kim kwam met de tip van bananenschillen in de tuin dat de slakken die liever zouden eten dan de koolplantjes. Dus de tuin ligt nu vol schillen. Ook van de galiameloen, maar daarmee voorzien we geloof ik vooral een mierenvolk van voedsel. En als ik snachts bij gebrek aanslaap door de tuin loop ga ik krakkemikkig door mijn knieen en pluk ik de overige slakken van de plantjes. 

Vanavond hebben we de eerste pluksla gegeten, en het was superlekker. 

Om de vogels uit de tuin te weren hebben we ook een net geplaatst. Het lijkt steeds echter! De courgettes heeft Lisa inmiddels overgezet in grote potten, want er was niet genoeg ruimte in ons stukje tuin. 

Groetjes Esther

Plaats een reactie